Home » Despre turbine

Turbosuflante

Ce este turbosuflanta (denumita si turbina sau turbocompresor)?

Turbosuflanta este un agregat care foloseste energia gazelor de evacuare emise de motor pentru a comprima aerul care intra in motor. Rezultatul obtinut este o crestere notabila de putere si cuplu. In cazul motoarelor diesel echipate cu turbosuflante randamentul energetic ajunge la maxim 50%. Aceasta inseamna ca jumatate din energia combustibilului este transformata in energie cinetica si deci poate fi folosita la deplasarea vehiculului. Restul energiei se pierde sub forma de caldura, prin frecarea interna intre piesele motorului sau prin energia necesara schimbului de gaze din motor. Desi nu pare mult, acest randament este net superior unui motor diesel fara turbosuflanta (care este de maxim 35%) si cu mult peste randamentul motoarelor cu benzina (aproximativ 20%). 

Simpla recuperare a energiei gazelor de evacuare de catre turbosuflanta inseamna un plus din punct de vedere al consumului de combustibil si al performantelor dinamice.

Are turbosuflanta suficiente beneficii care sa justifice pretul mare?

Cu siguranta are!

Printre beneficii regasim:

  • putere mai mare,
  • cuplu motor mai mare,
  • raspuns rapid la accelerare,
  • consum de combustibil scazut
  • reducerea emisiilor poluante.


Care este fiabilitatea unei turbosuflante reconditionate?

Din punct de vedere al fiabilitatii aceasta este aceeasi cu cea a unei turbosuflate noi, aceasta deoarece toate piesele in miscare sunt inlocuite , pastrandu-se doar acele componente care prezinta singuranta totala in exploatare. Succesiv operatiei  de  reparare urmeaza procesul delicat de echilibrare (proba dinamica), proces obligatoriu menit sa elimine orice dezechlibru de oridinul miligramelor. Acest pas prezinta o importanta deosebita intrucat afecteaza in mod direct durata de viata a turbosuflantei si performantele acesteia.
  
Se pot efectua si reparatii partiale?

Cu siguranta da. In cazul in care se constata ca motorul nu raspunde optim la accelerare, iar acest lucru se datoreaza turbinei, se pot efectua verificari functionale cu sau fara demontare. Exemple ar fidefectarea geometriei variabile sau a elementului pneumatic sau electric de comanda, reparatia constand in inlocuirea  platoului cu palete de diriare a aerului sau a elementului de comanda. Astfel se mentin consturi optime cu beneficii maxime.

Este complicata reparatia turbosuflantei?

In principiu nu, doar ca este nevoie de utilaje speciale complexe. Aceste utilaje sunt folosite la echilibrarea dinamica a rotorului si la verificare raspunsului turbsuflatei. Avand in vedere ca turatia rotorului poate ajunge in cazuri exceptionale si la 250.000 rpm, precizia de executie, echilibrarea si calitatea materialelor folosite conteaza foarte mult, in special in ceea ce inseamna comportarea in timp a subansamblului.

Pentru detalii suplimentare, accesati butonul de mai jos.

contact-turbine-brady